دين وفطرت

آیا دعای خاصی برای درمان ناباروری وجود دارد؟

آیا دعای خاصی برای درمان ناباروری وجود دارد؟

پرسش:

“ده سال است ازدواج کردیم ولی فرزندی نداریم. اقدامات مختلفی هم انجام داده ایم ولی یه نتیجه خوبی نرسیدیم. می گویند که در فلان روستا آخوندی هست که با زعفران دعایی می نویسد و زنان باردار می شوند.

به نظر شما، آیا از نظر شرعی ایرادی دارد که پیش آن آخوند برویم تا برای ما دعا بنویسد؟”

پاسخ:

مسلمان باید در همه حال به خدا دعا کنند و  باید امید به اجابت دعا از جانب خدا داشته باشد. چون دعا به معنای درخواست کردن از خدای متعال است. هیچ چیز زیباتر و بهتر از این نیست که انسان خدا را بخواند و از او هم برای خودش و هم برای دیگران چیزی بخواهد.

ولى وقتى انسان فكر مى كند كه کسی ديگر به خدا  از او نزديكتر است و نزد او مى رود و از او مى خواهد كه میان او و خدا وساطت كند تا خواسته اش برآورده شود، شرک مى كند.

چنین چیزها، هم با دین ما منافات دارد و هم از واقعیت دور است.  زیرا خدای متعال در کتاب خود می فرماید:

إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَاذَا تَكْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(لقمان: ۳۴)

“بی گمان، ‏خداست كه علم قيامت/رستاخیز نزد اوست و باران را فرو مى‏ فرستد و آنچه را كه در رَحِم هاست مى‏ داند؛ و كسى نمى‏ داند فردا چه به دست مى ‏آورد و كسى نمى‏ داند در كدامين سرزمين مى‏ ميرد در حقيقت ‏خداست [كه] داناى آگاه است”

پس اگر فردی به دلیل بچه دار نشدن ناراحت است، نخست باید آن را درمان کند و برای بچه دار شدن، معاینه و معالجهٔ پزشکی را در اولویت قرار دهد.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید