دين وفطرت

اسلام، روزی بر همهٔ جهان حاکم خواهد شد

خداوند متعال در آیهٔ ۳۳ سورهٔ توبه می فرماید: ﴿هُوَ ٱلَّذِیۤ أَرۡسَلَ رَسُولَهُۥ بِٱلۡهُدَىٰ وَدِینِ ٱلۡحَقِّ لِیُظۡهِرَهُۥ عَلَى ٱلدِّینِ كُلِّهِۦ وَلَوۡ كَرِهَ ٱلۡمُشۡرِكُونَ﴾

ترجمه: “اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاده است تا آن را بر همۀ ادیان حاکم گرداند؛ هر چند مشركان دوست نداشته باشند”

مثلاً موسی و عیسی علیهما السلام برای بنی اسرائیل فرستاده شده بودند اما محمد علیه السلام برای همه جهانیان فرستاده شده است. خداوند این دین را بر همهٔ ادیان حاکم خواهد کرد، نه به این معنا که همه مسلمان خواهند شد بلکه به این معنا که در هرجا حاکم خواهد شد. بله مشرکانی که در قلمرو جهان اسلام زندگی می کنند و همچنین دشمنان بیرونی این دین را نمی­پذیرند اما هیچ نباید ناراحت شد از این موضوع. تنها مرجع پاسخگوی خواستهای دینی مردم اسلام است آن هم اسلام مطابق قرآن نه اسلام عنعنوی و سنتی؛ این را خوب باید درک کنیم. ما باید آنچه را که در توان داریم انجام دهیم این که کسی در این راه با ما هست یا نیست اصلاً نباید ناراحت باشیم؛ کافی است که خدا با ما باشد. تا خدا باشد به هیچ کسی دیگر نیاز نیست. وَكَفَىٰ بِٱللَّهِ وَكِیلًا و همین بس که الله مراقب و کارساز باشد.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

فتوا ها