سوال: آیا خود ارضایی حرام است؟
جواب: در شریعت مقدس ما خود ارضایی مکروه است ( در عرف هم کار ناپسند و غیر اخلاقی محسوب می شود). اما حرام نیست. برای اجتناب از این کار باید به موقع ازدواج کرد.
سوال: آیا خود ارضایی حرام است؟
جواب: در شریعت مقدس ما خود ارضایی مکروه است ( در عرف هم کار ناپسند و غیر اخلاقی محسوب می شود). اما حرام نیست. برای اجتناب از این کار باید به موقع ازدواج کرد.
نقل مطلب با ذكر منبع آزاد است / 1372-1394 مركز تحقیقاتی وقف سلیمانیه © 2024 ·
سلام.با این فتوایی که شما دادید خیلی ها مکروه رو بر حرام ترجیح میدن و اگر شرایط ازدواج براشون پیش نیومد، یه جورایی کارشون رو راه میندازن!!! این درسته؟
سلام آقای عرفان به نظرم این سایتی است که کار با اصل اسلام دارد نه نظر شخصی که جامعه را وادار به انجامش می دهد. شما نگاه کن خود قیلیون کشیدن معلوم است که حرام است و تنها عده ای از مراجع پی به حرمت آن برده اند، اما دیگران چی؟ این سایت فقط با ادله عقلیه و قرآنیه کار می کند. بازم من مولف سایت نیستم اما بلاخره نظرم با این سایت بیشتر نزدیک است.
حرمت يا حليت بايد مطابق ادله محکم ودقيق باشد. در روايات و آيات هرآنچه بر آدمي ضرر بسيار داشته باشد ممنوع خوهد بود.با بررسي هاي به عمل آمده پزشکان وروانشناسان محترم به اين نتيجه رسيده اند که خودارضايي براي جسم آدمي خطرناک خواهد بودوجامعه و خانواده را دوچار بي نظمي در توليد نسل خواهد کرد. لذا نمي توان در اين مسئله حکم به کراهت داد بلکه به حکم شرع و متخصصان وپزشکان اين عمل ممنوع مي باشد.
با تشکر
کيا
رسول الله (ص) فرمود: ضرر رساندن و ضرر دیدن (در اسلام) نیست.
اين روايتي است که خود شما در مورد سيگار آورديد وآن را حرام دانستيد چطور در مورد خودارضايي که نظر پزشکان بر ضرر آن است حکم به کراهت داديد؟!
ناکح الکف ملعون
کسی که با دست شهوت خود را دفع کند ملعون است . پیامبر اکرم(ص)
استمنا از زنا بزرگتر است . امام صادق (ع)
جای تاسفه که این کار رو مکروه میدونید.بیشتر مطالعه کنید
سلام ببخشید توروخدا زود جواب دهید مگه استمنا یا خود ارضایی طبق آیه 5 و6 سوره مومنون حرام نیست شما چه طور آن را مکروه می دانید ؟
و علیکم السلام
آیات 5 و 6 سوره مؤمنون بر حرمت استمنا دلیل نمی شود.
با عرض سلام مجدد
اولا بفرمایید که چرا آیات 5 تا 7 سوره ی مؤمنون بر حرمت استمنا دلیل نمی شود خدانوند می فرماید « وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (5)إِلا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ (6)فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ (7)»[مؤمنون:7-5]
[(مؤمنان پیروز و رستگار ) کسانی هستند که عورت خود را حفظ می کنند (5) مگر از همسران یا کنیزان خود ، که در این صورت جای ملامت ایشان نیست (6) اشخاصی که غیر از این (دو راه زناشویی) را دنبال کنند متجاوز (از حدود شرعی) به شمار می آیند (و زناکار می باشند )]
کسی که بغیر از طریق شرعی خویش، غریزه ی جنسی خویش را ارضا کند از حدود الله تعالی تعدی کرده و متجاوز است.
دوما پیامبر صلی الله و علیه و سلم می فرمایند: [ یَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْکُمُ الْبَاءَةَ فَلْیَتَزَوَّجْ؛ فَإِنَّهُ أَغَضُّ لِلْبَصَرِ وَأَحْصَنُ لِلْفَرْجِ، وَمَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَعَلَیْهِ بِالصَّوْمِ فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ]
« ای جوانان! هر کسی از شما که توان ازدواج دارد؛ باید ازدواج کند؛ زیرا ازدواج محافظ چشم و کنترل کننده ی غریزه ی جنسی است. کسی که توان ازدواج ندارد، روزه بگیرد؛ زیرا روزه (شدت) شهوت را می کاهد.»
رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ استمنا را با وجود سهولت آن برای افراد، جهت ارضا و یا کنترل غریزه ی جنسی ذکر نفرموده اند و فقط بر ازدواج و روزه گرفتن اکتفا کرده اند؛ و این دلیلی است بر عدم جواز استمنا.
اما علاوه بر دلیل نقلی از نظر پزشکان می توان به ضررهای ناشی از استمنا توجه کرد که پزشکان آنها را بر شمرده اند که در نتیجه ی استمنا انسان دچار ضعف بدن و غریزه ی جنسی، ضعف اعصاب و نیروی فکری می گردد. چه بسا که بر اثر عمل استمنا انسان از نظر توان مقاربت با همسر خویش دچار مشکلاتی می شود؛ زیرا وقتی که فردی خود را از این طریق ارضا کند، علاقه ی خود را به همسرش از دست می دهد.
تو رو خدا زود پاسخ دهید خیلی برام مهم است.جزاک الله خیرا
متشکرم .جواب قانع کننده است.
سلام ببخشید یه زحمت داشتم لطفا اگه وقت دارین میشه متن عربی زیر رو به فارسی برام ترجمه کنین ازتون خیلی ممنون میشم ؟ با تشکر منتظرم ارجرتون با خدا
“والذين هم لفروجهم حافظون إلا على أزواجهم أو ما ملكت أيمانهم فإنهم غير ملومين فمن ابتغى وراء ذلك فأولئك هم العادون ” أي والذين قد حفظوا فروجهم من الحرام فلا يقعون فيما نهاهم الله عنه من زنا ولواط لا يقربون سوى أزواجهم التي أحلها الله لهم أو ما ملكت أيمانهم من السراري ومن تعاطي ما أحله الله له فلا لوم عليه ولا حرج ولهذا قال ” فإنهم غير ملومين فمن ابتغى وراء ذلك ” أي غير الأزواج والإماء ” فأولئك هم العادون ” أي المعتدون وقال ابن جرير حدثنا محمد بن بشار حدثنا عبد الأعلى حدثنا سعيد بن قتادة: أن امرأة اتخذت مملوكها وقالت تأولت آية من كتاب الله ” أو ما ملكت أيمانهم ” فأتي بها عمر بن الخطاب رضي الله عنه وقال له ناس أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم: تأولت آية من كتاب الله عز وجل على غير وجهها قال فضرب العبد وجز رأسه وقال أنت بعده حرام على كل مسلم هذا أثر غريب منقطع ذكره ابن جرير في تفسير أول سورة المائدة وهو ههنا أليق وإنما حرمها على الرجال معاملة لها بنقيض قصدها والله أعلم وقد استدل الإمام الشافعي – رحمه الله – ومن وافقة على تحريم الاستمناء باليد بهذه الآية الكريمة ” والذين هم لفروجهم حافظون إلا على أزواجهم أو ما ملكت أيمانهم ” قال فهذا الصنيع خارج عن هذين القسمين وقد قال الله تعالى ” فمن ابتغى وراء ذلك فأولئك هم العادون ” وقد استأنسوا بحديث رواه الإمام الحسن بن عرفة في جزئه المشهور حيث قال: حدثني علي بن ثابت الجزري عن مسلمة بن جعفر عن حسان بن حميد عن أنس بن مالك عن النبي صلى الله عليه وسلم قال ” سبعة لا ينظر الله إليهم يوم القيامة ولا يزكيهم ولا يجمعهم مع العالمين ويدخلهم النار في أول الداخلين إلا أن يتوبوا ومن تاب تاب الله عليه: الناكح يده والفاعل والمفعول به ومدمن الخمر والضارب والديه حتى يستغيثا والمؤذي جيرانه حتى يلعنوه والناكح حليلة جاره ” هذا حديث غريب وإسناده فيه من لا يعرف لجهالته والله أعلم.
و علیکم السلام
. اینجا مرکز تحقیقاتی دین و فطرت است دار الترجمه نیست. لذا نمی توانیم در این زمینه کمک کنیم
سلام ببخشید شما استادان عزیز آیات 5 و 6 و 7 سوره مومنون را چگونه توجیه میکنید یا چگونه معنی میکنید چون در ترجمه هایی که ما خوانده ایم گفته اند که تسکین شهوت غیر از همسر و شهوت نوعی تجاوز از حدود الهی است حالا سوال من این است که مگر استمنا غیر از این دو راه نیست ؟
و علیکم السلام
ما این آیه را دلیل برای حرمت خود ارضایی نمی دانیم.
لطفا دلیلتان را ذکر کنید که چرا این آیه بر حرمت استمنا دلیل نمی شود ؟
و علیکم السلام
این که گفتیم آیه مورد نظر شما دلیل بر تحریم خودارضایی نمی شود از این قرار است که آیه در باره حافظان فروج توضیح می دهد.
و با آیه 58 سوره نور مرتبط است که می فرماید:
ى كسانى كه ايمان آوردهايد قطعا بايد غلام و كنيزهاى شما و كسانى از شما كه به [سن] بلوغ نرسيدهاند سه بار در شبانه روز از شما كسب اجازه كنند پيش از نماز بامداد و نيمروز كه جامههاى خود را بيرون مىآوريد و پس از نماز شامگاهان [اين] سه هنگام برهنگى شماست نه بر شما و نه بر آنان گناهى نيست كه غير از اين [سه هنگام] گرد يكديگر بچرخيد [و با هم معاشرت نماييد] خداوند آيات [خود] را اين گونه براى شما بيان مىكند و خدا داناى سنجيدهكار است نمی توانیم که آیه را که هیچ ربطی به موضوع ندارد را به عنوان دلیل بر تحریم بیاوریم
سلام ببخشید اگر خوب در آیه دقت شود کلمه فروج و وراء ذلک، مطلب را می رساند و باید از اینکار احتراز نمود.از اینکه شما میگویید استمنا مکروه است این را چطوری استدلال میکنید؟
چرا جواب نداید تو رو خدا زود پاسخ دهید منتظر جوابم
با عرض سلام
.ما به نظر ما به حد کافی جواب در این زمینه داده ایم. اما شما قانع نمی شوید. وظیفه ما رساندن مطلب است
سلام عليکم با توجه با اينکه اکثر علما عمل خود ارضايي را با استناد به آيات 5و6و7 سوره مومنون حرام مي دانند اما متاسفانه شما آن را مکروه و مباح دانسته اید و میگویید که این آیات هیچ ربطی به استمنا ندارد و اگر آن را بر آیه 58 نور مرتبط کنیم این موضوع از آن فهمیده نمی شود؛ بیاید با هم و بدون تعصب حقیقت را جویا باشیم ؟
الحمد لله
آیا این آیه دلیل بر تحریم استمنا نیست که می فرماید : « فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ : و کسانى که غير از اين طريق را طلب کنند، تجاوزگرند »؟! در کمال صراحت می فرماید : « و کسانى که غير از اين طريق را طلب کنند، تجاوزگرند»، و تجاوزگر دلیل بر حرمت دارد، همانطور که زنا و لواط هم داخل در این قاعده می شود، زیرا زنا و لواط هم راهی جز آن طریق مشروعی است که الله متعال بیان کرده است، و استمناء هم بروشنی داخل در آن می شود زیرا راهی بجز آن راه مشروع است، گویا الله متعال یک قاعده کلی بیان می فرماید : هر راهی بجز آن راه مشرع برای ارضای غریزه جنسی تجاوز است، و این یک قاعده است و لزومی نیست الفاظ زنا و لواط و استمناء را داخل آیه کند. برای همین است که پیامبر صلی الله علیه وسلم استمناء کردن را برای جوانانی که توانایی ازدواج را ندارند پیشنهاد نمی کند، و اگر اینکار جایز می بود آنان را بجای روزه گرفتن – که قطعا دشوارتر است – امر نمی فرمود، و یا حداقل می فرمود که در صورت ناتوانی بر روزه، استمناء کنید!پیامبر صلی الله علیه وسلم به مردان بی همسر می فرماید : «یَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْکُمُ الْبَاءَةَ فَلْیَتَزَوَّجْ؛ فَإِنَّهُ أَغَضُّ لِلْبَصَرِ وَأَحْصَنُ لِلْفَرْجِ، وَمَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَعَلَیْهِ بِالصَّوْمِ فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ»یعنی : « ای جوانان هر کسی از شما که توان ازدواج دارد پس ازدواج کند؛ زیرا ازدواج حفاظت کننده ی چشم و عورت انسان است، و کسی توان ازدواج ندارد روزه بگیرد؛ زیرا روزه شهوت را کنترل می کند».اگر استمناء مباح می بود قطعا پیامبر صلی الله علیه وسلم آنرا هم پیشنهاد می کردند، زیرا بسیاری هستند که یا توانایی روزه گرفتن را ندارند یا دائم معذورند، و برای شریعت هم بسیار مهم است جلوی فحشاء را بگیرد، اگر قرار می بود که استمناء مباح باشد قطعا در کنار روزه گرفتن آنرا پیشنهاد می کرد.ضمنا استناد به آیه 58 نور ربطی به مسئله حلیت یا حرمت استمناء ندارد، و این مقارنه باطل است، چون الفاظ و استثناهای آن یکسان نیست. پس شایسته جوان مسلمان است که از خدا شرم کند و مرتکب این عمل زشت نشود، و انرژی خود را صرف خدمت به دین خدا و آخرتش کند.
اسلام – پرسش و پاسخ IslamPP.Com
وعلیکم السلام
خودارضایی را ما مکروه خوانیدم نه مباح و بین این دوتا فرق بیین وجود دارد.
وقتی خطر افتادن به گناه باشد، بهتر خودارضای کند و مرتکب زنا نشود. این جا بحث راجع به ترجیح بین بد و بدتر است. بله خودارضای خیلی بد و غیر اخلاقی است، اما حد اقل یک نفر مرتکب این عمل زشت می شود نه دو نفر. از طرف دیگر باید واقعبینانه نگاه کرد:مگر جند نفر می توانند خود را با روزه تگهدارند؟
نصی برای تحریم این عمل نداریم، لذا آن را مکروه گفتیم.
در انتها از دعا خیر شما متشکریم. آمین!
تنها چیزی که بلد هستید حذف مطالب است نمیتونید پاسخ دهید خیلی راحت سوال رو حذف میکنید به شما هم میگن اهل ذکر جمع کنید خودتون و سایتتون رو مردم رو هم گمراه مکنید خودتون رو هم بیشتر از این اذیت نکنید درست است که از قران دم میزنید ولی واقعا گمراه هستید از خداوند خواستارم که ما و شما را به راه راست هدایت فرماید
سلام بر شما
ببخشید در رابطه با خود ارضایی مطالبی که روی سایت شما بود خوندم ولی یه سری سوالات برام پیش اومده اگه امکان داره راهنمایی بفرمایید و سوالات به شرح زیر می باشد .
1.شان نزول آیات 5 و 6 و 7 سوره مومنون را بیان کنید ؟
2.توضیح دهید که کلمه فروج و وارء ذالک به کجا حمل میشود ؟
3.در این آیات چه کسانی از حدود الهی تجاوزگرند ؟
4.عفت و پاکی به چه معنی است ؟
5.منظور از فروج چیست آیا منظور عورت است یا آلت تناسی ؟ با دلیل
6.در آیه 7 خداوند فرموده اند کسی که غیر از همسر و کنیز را دنبال کند تجاوزگر است آیا استمنا فراتر از این دو راه نیست ؟
7.آیا خود ارضایی مضر است یا خیر اگر مضر است آیا این کار جایز است ؟
8.طبق حدیث لا ضرر و لا ضرار آیا اسنمنا یا خود ارضایی حرام است یا مکروه ؟
9.دلایل امام شوکانی چیست که آن را مباح میداند ؟
10.بهترین حالت و چگونگی انجام این کار به چه صورتی است که هم آدم بهتر ارضا شود و هم بهش آسیب وارد نکند ؟
با تشکر خواهشا زود پاسخ دهید منتظر جواب هستم …
وعلیکم السلام
ما تقریبا به همه سوآلات شما پاسخ داده بودیم. اما ظاهرا شما قانع نمی شوید و در محور اصلی این مسأله دور می زنید.ما دلایل خود را آورده بودیم، لذا ادامه دادن این بحث را مفید نمی دانیم.
موفق باشید
بفرمایید ببینم محور اصلی چیه تا ما هم ازش بهرمند شویم چرا تفره میرید
شما در واقع روشن گری نمیکنید بعید میدونم که متخصص علوم اسلامی باشید من این سری سوالات برام مبهم است شما جواب نمیدید که قانع بشوم این سوالات را پاسخ دهید تا قانع شوم
بسم الله الرحمن الرحیم. بزگوارانی که به این مطلب اشکال وارد کرده اند مثل اینکه متوجه نشده اند. لطفاً پساخ سوال بنده را بدهید تا متوجه شوید.اگر قرار باشد بین زنا و خود ارضاعی یکی را انتخاب کنید کدام را انتخاب میکنید؟دقت داشته باشید در صورتی که خود زنا نباشد قطعاً خود ارضایی نیست چونکه آیه قرآن صریح است.اما اگر بین عمل خود ارضایی و زنا باید یکی را انتخاب کنیم چه؟
سلام با مطالب گفته شده توی سایت کاملا موافقم به این دلیل که به شدت باهاش مواجه بودم و چیزی که بیان میکنن درسته.من یه دختر 29 ساله ام که خواستگار زیادی ندارم و کسایی هم که میان (حتی بدون اینکه پسر منو دیده باشه به هر دلیلی ردم میکنن یعنی به عبارتی شرایط ازدواجو ندارم چون من نمیتونم برم خواستگاری کسی) خوب منم آدمم و متاسفانه یا خوشبختانه میل جنسی دارم و چون دخترم ازدواج موقت هم نمیتونم بکنم (حتی به فکرشم افتادم ولی این به معنیه از بین رفتن تمام آینده امه) خوب ولی به شدت بهم فشار میاد والبته نمیخوام رابطه نامشروع داشته باشم و تا حالا هم نداشتم. پیش مشاور رفتم و به من گفت که اگر به این شکل پیش بره خطرناکه و برای کنترل اون میل ماهی یک تا دوبار میتونی این کارو انجام بدی و برای بدنت ضرری نداره (به هر حال من اگر این کارو نکنم خودم میدونم که حتما وارد زنا خواهم شد) والبته من اینطور فکر میکنم که خدا کاملا اگاهه که چه شرایطی دارم ولی مطمئنم که منو میبخشه چون میدونه که دارم چه زجری میکشم و راه دیگه ای ندارم
سلام استادان عزیز
لطفا مقاله ای در مورد آیات 5 الی 7 سوره مومنون در سایت قرار دهید و به صورت کامل این آیات را توضیح دهید تا توانسته باشید در این زمینه به بنده حقیر کمکی کرده باشید .با تشکر منتظرم
اهل بدعت و خرافات سایتتون رو جمع کنید بیشتر از این هم مردم را گمراه نکنید فکر کردید همه مثل شما گمراه هستند یه کم به عقلتان رجوع کنید واقعا متاسفام براتون چرا تا الان چند بار اشتباه کردید و اشتباهاتتان اصلاح نمی کنید همین هم خودش دال بر گمراهی شما .گروهی از شیعه رافضی هستید میخواهید مردم جاهل را گول بزنید اگر واقعا قابل اصلاح نیستید و قصدتتان نابودی اسلام است خدا شما را مثل فرعونیان نابود کند آمین
در شریعت مقدس ما خود ارضایی مکروه است ( در عرف هم کار ناپسند و غیر اخلاقی محسوب می شود). اما حرام نیست. برای اجتناب از این کار باید به موقع ازدواج کرد.
توجیه کاملا منطقی بود، قبل اینکه این مطلب را بخوانم خودم به تنهایی فکر کرده و به این نتیجه رسیده بودم،توضیحات در کامنت ها ام کاملا رسا بود ، فقط نمی دونم چرا بعضی ها قدرت درک این مطلب را ندارند، آیه های 5 تا 7 منافاتی با مکروه بودن این عمل ندارند،ما می گوییم این یک عمل نا پسند است واینکه خداوند جایز ندانسته در آیه ذکر کند دلیل نمی شود که حرام باشد،،
سلام
مطالبی که در سایت مطرح شده است درست است اما سوالی که نتونستن در آن پیدا کنم این بود که آیا استمنا با خود ارضایی ضرر دارد ؟
و علیکم السلام
بله، خودارضای عمل مضری است هم از لحاظ معنوی هم از جهت طبی و شکی در داشتن ضرر آن نیست.
مسأله که مطرح شده از قبیل دفع افسد بالفاسد است.
ممنون از این که پاسخ دادید اما آیا بنا به این حدیث نمی توان گفت که استمنا حرام است ؟
لا ضرر و لا ضرار یعنی نه به خود ضرر برسانید و نه به دیگران .
باسلام " حلال بودن استمنا اگربه خاطر این باشد که شرش کمتراز زنا است باید بگم که شما درجایگاهی نیستید تا شدت یا ضعف بدی وحرمت را تشخیص دهید چون کسی میتواند انرا تشخیص دهد که به تمام مضرات انها واقف باشد ازکجا شما اینقدر مطمئنید که ضرر استمنا کمتر از زنا است که فتوا به حلال بودن ان میدهید بنده به یقین میگویم چون تجربه ثابت کرده کسانی که استمنا میکنند دچار سادیسم -دیگران ازاری- شده وحتی بعد ازدواج هم این مشکل رفع نخواهد شد مضافا بر ان چون استمنا اعتیاد اور است بعد ازدواج هم ترک ان بسیار مشکل بوده واین باعث کمرنگ شدن رابطه زناشویی نیز میشود واین یعنی به فساد کشیده شدن جامعه وازبین رفتن امنیت اخلاقی و… حال از کسی که دارای عقل سلیم است میپرسم زنا بدتر است وشرش بیشتریا استمنا ؟؟؟؟؟؟
با عرض سلام : با توجه به وضعیت اقتصادی مردم خصوصا افرادیکه در سنین ازدواج قرار دارند وبعضا سن ازدواج انها گذشته و از نظر مالی قدرت اداره یک خانواده را ندارند استمنا گزینه مناسبی میباشد زیرا روابط جنسی (زنا)غیر از منع شرعی منجر به بیماریهای غیر قابل درمان خواهد شد مانند بیماری (ایدز)گزینه دیگر عمل کردن به فرامین رسول الله میباشد البته هیچ شخصی استمنا را کار پسندیده ای نمی داند منظور بنده انتخاب بد و بدتر است .
سلام علیکم
دوتاسوال برام پیش اومده
آیاشما کتاب گناهان کبیره آیت الله دستغیب راقبول دارید؟چراکه دراونجا استدلال های قوی برحرمت اسمناءدکر شده
سوال دوم_چرا گزینه مقابل استمناءرازنا مطرح میکنید درصورتی که درشریعت مقدس مامقوله ای به نام ازدواج موقت (متعه)وجود دارد وکسانی که توان مالی برای ازدواج دائم راندارند میتوانندازدواج موقت کنند.
و علیکم السلام
ما تنها کتابی که بدون چون چرا قبول داریم قرآن کریم می باشد. پاسخ سؤال دوم این است که ما اصلا اعتقاد بر حرمت متعه داریم و این مطلب را در سایت مان نوشتیم.
پس طبق برداشت من ازقسمت های مختلف سایتتون مشخصه که شما شیعه نیستیدپس لطفا اموضع ومذهب خودتون رودرصفحه اول سایت مشخص کنیدکه مراجعه کنندگان شیعه مذهب به احکام ساختگی شما عمل نکنند وسبب گمراهی شیعیان ِمولای متقیان حضرت امیرالمومنین مولی الموحدین علی علیه اسلام نشوید
با سلام
قبل از این که این اشکالات را به ما وارد می کنید، باید به آن قسمتی که ما در باره خود نوشتیم، بخوانید. مگر ما ادعا کردیم شیعه هستیم. ما نه سنی و نه شیعه هستیم ما فقط مسلمان غیر متعلق به مذهب هستیم
با سلام و احترام
خوب چرا سوال فوق رو پاسخ ندادید ؟
بنده منتظرم لطفا این سوال رو پاسخ دهید .
با تشکر
با سلام
جون سؤال تکراری بود لازم نیست یک چیز را تکرار کنیم.
با عرض سلام
خداوند می فرماید به زنا نزدیک نشوید نمی گوید زنا نکنید استمنا یکی از عوانل نزدیکی به زنا است چون وقتی که استمنا انجام می دهید خودتان را پست و زلیل می کنید و نفس اماره در این لحظه بر تری می آبد و ایمانتان ضعیف می شود و راه برای زنا هموارتر می شود اگر کسی نتواند خود را از ازاستمنا دور کند چطور فردا می تواند خود را اززنا دور کند
با سلام و عرض خسنه نباشید
وقتی با عالم شیعه بحث میکنیم اینقدر استدلال و دلیل میاره که هر اهل تعقل و منطقی مطلب رو میپذیره مثل حرمت استمناء
اما از شما یا دیگران وقتی سوال میشه یک نظری رو میدهند بدون دلیل از قرآن و سنت
و هر چی هم که دلیل از قرآن و سنت براشون میاریم زیر بار نمیرن!
آخرش هم میگن ما که توضیح دادیم و وظیفه ای نداریم
شما خودتون میخواستید قانع بشید !!!
و کم فرق بین العلویون و العمریون…
با عرض سلام
باید به شما یاد آوری کنیم که کسانی که ادعای حرمت دارند باید از قزآن دلیل بیاورند، اما چ.ن دلیل قرآنی نداریم و به دلایلی که ذکر کردیم (خطر زنا کردن)
و با نظر گرفتن ضرر های آن استمناء را ما گفتیم مکروه است. حالا اگر شما قانع نشده اید مشکل ما نیست
شاید تفاسیرتون درست یا غلط باشند شاید ظرایف و نکاتی در قرآن وجود داشته باشند که از نگاه شما دور مونده باشند شما که نمی تونید به تفاسیری که پیامبر و ائمه داشتند اعتماد کنید و فقط قرآن رو کافی میدونید من چطور میتونم به تفاسیر شما اعتماد کنم
شما مجبور نیستید به تفسیر کسی اعتماد کنید، کافیست عقل خود را به کار انداخته تحلیل کنید.
آیا تماشای فیلم پورنو(سکس) بقصد استمنا حرام است ؟اگر حرام است آیا گناه کبیره است؟
حرام و گناه است اما از گناهان کبیره محسوب نمی شود